0
Stichting Cassandra komt op voor de belangen van slachtoffers van seksueel- en psychologisch geweld.
0

Ambassadeurs

Vier creatieve vrouwen zijn de eerste ambassadeurs van Stichting Cassandra.

Elk met hun eigen talenten en verschillende achtergronden, ondersteunen zij Cassandra op unieke manieren. Door hun tijd aan Cassandra te schenken, helpen ze ons een stem te geven aan ideeën, verhalen en kennis die wij willen versterken en met de maatschappij willen delen. Onze ambassadeurs worden niet betaald voor hun werk: ze zijn allen vrijwilligers die zich bij ons hebben aangesloten, simpelweg omdat ze in onze doelen geloven.

Ena Kasumović-Tuhčić

Ena Kasumović-Tuhčić werkt als illustrator, boek-ontwerper en creative designer.

Ena werd geboren in Kroatië, woonde voorheen in Duitsland en is afgestudeerd aan de Maastrichtse Academy of Fine Arts in Nederland. Op social media bereikt ze met haar minimalisme en stijl een internationaal publiek en geeft Ena een kijkje in het creatieve leven van een westerse moslima. Ze spreekt vier talen, en in de vorm van een donatie heeft Ena tevens namens haar bedrijf Ona Ena het logo van Stichting Cassandra ontworpen.

Izzy Wu Ramos

Izzy Wu Ramos onderzoekt haar eigen identiteit en de wereld om zich heen als transdisciplinaire kunstenaar.

Links: Sand van Roy. Rechts: Karine Isambert.

Geestelijke gezondheid, herstel, identiteit en vervreemding zijn enkele onderwerpen die veelvuldig aan bod komen in haar werk, vaak op symbolische wijze. Izzy werkt in verschillende disciplines zoals fotografie, keramiek, video en proza poezie. Izzy heeft gewerkt als creative director, volgt op dit moment twee studies, international bachelor of arts en culture & fine arts, en noemt Rotterdam haar thuis.

Sand Van Roy is een rechtenstudente en tevens internationale actrice.

Op jonge leeftijd reisde Sand reeds de wereld rond als model. Daarna ging zij stand-up comedy doen en acteren, om ondertussen een studie te volgen. Sinds 2018 wordt Sand veel besproken in de media: haar ervaringen in de filmindustrie zijn internationaal bekend inmiddels, alsmede haar werk als activist. Sand spreekt verschillende talen, strijdt zowel online als offline voor de rechten van zedenslachtoffers, en verblijft op dit moment in Parijs.

Karine Isambert heeft haar eigen filmproductie maatschappij, Revenescences.

Als voormalig model en een van onze internationale contacten, zag Karine de positieve en negatieve kanten van de snel veranderende fashion industrie en heeft zij hier waardevolle inzichten aan over gehouden. Je kunt haar soms in de straten van Parijs vinden waar ze protesteert tegen femicide, of in de media waar Karine zich uitspreekt over seksueel geweld.

Doneer